67 hälsosamma kilon

I går var jag på möte på eftermiddagen samt skrev kontrakt för ännu ett jobb. Nu blir det snart kurs och sedan sätter det igång. Ska bli riktigt kul!
 
Idag när jag vaknade så blev det proteingröt och te till frukost. Sedan gick jag iväg till gymmet för att springa en halvtimme och sedan köra rygg och mage. Kändes grymt bra.
 
 
Sedan ramlade jag in genom dörren så sjukt himla hungrig så utan att ens knyta av mig skorna så började jag laga lunch. Det blev lövbiff med broccoli och kvargsås då jag verkligen inte hann anstränga mig, hade lågt blodsocker och var ju så hungrig så det skulle gå fort.
 
 
Sedan har jag duschat och sminkat mig och då gillar jag att ha stor skjorta på mig ( läs: johannes skjortor) för det är skönt efter duschen.
 
 
Sen blev det mellis såklart, riskakor med jordnötssmör och apelsinjuice och nu har jag plattat håret och lagat tidig middag. Det blev lax i ugn med tomater och broccoli. På laxen finns ett lager med creme freish och citron och till detta stekte jag halloumi och åt knäcke. Nu är jag så mätt att jag tror att jag ska spricka vilken sekund som hällst. Men bättre mätt än hungrig!
 
 
Häromdagen gjorde jag något som jag inte brukar göra nämligen vägde mig. Jag är en såndär tjej som är emot att man fokuserar på vikten så därför väger jag mig aldrig. Mår jag bra så kan ju vågen få visa vilken siffra den vill, de kvittar liksom. Men iaf så är ju jag lite sjuk i huvudet haha så när jag va hemma hos Lotta i helgen så bestämde jag mig för att väga mig innan jag skulle.... äh ja bajsa helt enkelt och sedan efter mest för att se om det blev någon skillnad. Nog vart det de men den största chocken var hur mycket jag vägde.
Sist jag vägde mig var i september och då vägde jag 62 och nu väger jag 67 kilo! Jag har alltså gått upp 5 kilo i vikt sedan september. Och vet ni? Jag har aldrig mått så bra som jag gör nu! Jag har aldrig tyckt att jag varit snyggare än jag är nu och det älskar jag. Det som vågen visar kvittar liksom då. Jag vet att det är en hälsosam blandning av muskler och fett och varenda del älskar jag och tycker är snygg! Vilken känsla att få känna så !
 
67 hälsosamma kilon !
 
 
En blandning av träning i slag av både kondition och styrka, Varierad mat, vitaminer,fibrer,mineraler,livets goda bakverk,godis och inga dieter,bröd,pasta,ris,qinoa,rörelse,glädje och livsgnista ger en sådan här hälsosam kropp. För det är vad den är!
Jag tänker aldrig tillåta mig att inte träna för jag behöver de och jag mår bra av det samt tycker att det är så fruktansvärt kul att utvecklas och utmanas, men jag kommer heller aldrig att tillåta mig själv att välja bort saker som jag tycker är gott för att idealen säger att vi ska se ut på ett speciellt sätt. Livet är för kort för det !
 
Alla är fina precis som dem är och så länge varje enskild människa mår bra så är det upp till dem hur dem behandlar sin kropp. Nut av livet utan en massa komplex istället.
 
Nu ska jag kila iväg och hjälpa Johannes på resturangen!
Ta hand om er, Kram Veronika
 


Kommentarer
Postat av: Kristin Glósóli

Åh vad kul det är att läsa din blogg! Så himla mysig och du verkar ha det superbra!!!!!!

Kram från Sydney!

Svar: Vad kul att höra att du gillar min blogg! Blir så glad av kommentarer. Jag har det verkligen superbra, hoppas allt e bra med dig på andra sidan jorden, kram !
Veronika

2014-04-04 @ 11:27:50
URL: http://negarabeach.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Veronika

Veronika heter jag och är 21 år. Följ min vardag som jag lever med min fästman i våran lägenhet i Stockholm. Jag bloggar om allt som faller mig in. Hoppas ni kommer trivas <3




RSS 2.0