Tankar

Det senaste dagarna har jag kollat på filmer som innehåller allt från alkohol till självmord och det gör så ont i mig. Så ont att veta att skitgrejer i ditt liv enkelt bara förstör allt. Fyfan för alkohol och droger som har tagitöver folks liv , som gör att dem struntar i sina barn utan att veta om det och som påverkar precis allt.
 
Såg nyss filmen Monica zetterlund och jag kunde inte låta bli att iprincip gråta mig igenom filmen. Stackars stackars hennes lilla flicka. Ingen ska behöva få leva med såna föräldrar.
 
 
Och igår såg jag filmen Disconnect som förövrigt är otroligt sevärd enligt mig. Tror alla kan få sig en tankeställare igenom den filmen. En kille i filmen blir så pass allvarligt utsatt och "mobbad" i skolan att han väljer att hänga sig själv. Jag blir så jävla äcklad och ledsen.
 
Jag känner ångesten i hans familj, kunde man ha gjort mer? borde man ha sett och vetat?. Jag har inga barn som alla vet (höhö) men jag älskar redan mina framtida barn mest över allt på hela jorden. Kan man ens säga så?Jag gör det. Jag vet att jag kommer att göra allt för att dem ska få en bra uppväxt en trygg famn att gråta i och en glad familj med kärlek. Men ändå så kan man aldrig säkert förutse att något sådant som att ens barn skulle ta livet av sig ska komma. Det gör mig så arg.  
 
Jag är påriktigt sjukt överskyddande för alla. För mina syskon ( haha när vi va små fick dem inte ens gå nära vattnet för att jag inte ville att dem skulle trilla i) och för vänner,johannes osv. Det är inte normalt att vara såhär rädd och jag vet ej vad det kommer ifrån. Det är också därför som jag sagt tidigare att jag har sådant sjuk seperationsångest. Kan någon säga mig hur det kan vara såhär? Någon som känner lika?
 
 
 
Vet egentligen inte vart jag vill komma. Men jag känner att jag behöver få ur mina tankar. Vi är så himla påverkade som människor, vi lyssnar tar till oss och vill göra/ se likadant (ut). Vi bryr oss för mycket om vad andra egentligen tycker och det är ursäkta utrycket faan inte så jävla konstigt. För det är så samhället är uppbyggt och ser ut idag. Jag önskar att jag kunde säga till alla svaga, mobbade, och deprimeade mm människor där ute att jag bryr mig !!! Snälla jag bryr mig ! Och det är säkert flera andra som bryr sig bara att i just det ögonblicket trors inte det.
 
Men som sagt se den filmen ! Tror alla behöver en tankeställare ibland.
 
Sen vill jag säga till alla andra att använd reflex,dyk/hoppa inte där du inte vet hur det ser ut där nere/ gå aldrig själv på stan...... Kom på mig själv nu att jag gick överstryr men ni kan ju förstå hur mycket jag vill stryra över alla andra. Samtidigt ja , jag vet att man inte kan låta blir att göra allt för då lever man ju inte. Men tänk efter en eller två gånger till innan om det är något som inte känns så jättesmart.
 
 
Nää nu har jag babblat klart om det.
 
Och till något helt annat så fick jag detta skrivet av Nina igår. Kan leva på det länge länge.
  • Åh jag satt precis och läste din blogg och jag känslorna bara vällde över mig, jag känner att jag måste få dem sagda.

    Du har genom en stor del av min uppväxt vart en förebild för mig. Det är inget jag har nämnt för varken dig eller någon annan. Men på björkesta när man gick förbi dig så var du alltid så glad, social och sjöng gjorde du alltid

    Man blev alltid så himla glad över att se dig. Du verkade som den perfekta vännen. Jag ser på instagram, facebook och framför allt på din blogg hur du kämpar med träning och med jobb och att inspirera människor att vara unika och få tänka fritt.

    Du har alltid andras välmående i tanke, men du glömmer samtidigt inte bort dig själv. Det en egenskap du ska vara glad över att du har!

    Jag kommer ihåg när jag var mindre att jag önskade att jag kunde få vara som dig. Du var en person som alla älskade och det är du fortfarande.

    Jag läste på din blogg att du har förlorat en del vänner i år, men om det är någon som sviker dig eller "väljer bort" dig. Då kan jag säga dig att de inte är värda att ha i sitt liv, för du är en av de finaste och bästa människorna jag någonsin träffat!

    Ville bara få detta sagt <3

     

     

     
Och idag fyller hon 18 också !!!! Grattis fina underbara du och välkommen till vuxenlivet <3 
 
Idag har jag ätit frukost-varit på gymet och kört armar-ätit lunch- varit ute på en PW på 8 km och sedan nu duschat, diskat, hängt tvätt och ätit pitabröds middag. Nu är det nog snart dags för en smooothiee och kvällsmat. Är otroligt törstig också så ska fortsätta hinka massor av vatten också.
 
Kom ihåg att ni är värdefulla !
 
Puss <3
 
// Veronika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Veronika

Veronika heter jag och är 21 år. Följ min vardag som jag lever med min fästman i våran lägenhet i Stockholm. Jag bloggar om allt som faller mig in. Hoppas ni kommer trivas <3




RSS 2.0