Solnedgång

Idag startade dagen klockan 07.00 och så var det jobb fram till 14.00. Bra dag med bra matlåda vilket resulterade i mätt Veronika=bra humör=glada barn. Logiskt?Ja!
 
 
Annars stannade jag en stund i gamlastan och solade mig mot en vägg. Vilket underbart väder och nu har vi ju ibland uppmot 12-13 grader. Åhh våren <3Snart blir det säkert ännu varmare. Iaf så gick jag hem och gjorde ärenden samt gick upp och hängde i affären en stund. Skrattanfall är vad dem ger mig haha....
 
Väl hemma igen har jag lagat middag. Blev vegetariskt idag.
 
Currygryta med bönor. Gör såhär:
 
*Riv 3 klyftor vitlök och stek de tillsammans med peppar i kokosolja. Jag använde en wookpanna.
*När vitlöken har fått färg så häller du ner en burk kokosmjölk som får koka lite tillsammans med vitlöken.
*Hacka sockerärtor alternativt även rödpaprika
*Häll ner den curry du vill krydda med. Jag valde gulcurry men tänkte från en början använda mig av röd currypaste.
*Mot slutet häller du ner bönor av olikaslag(sköljda) och även sockerärtorna
 
Servera med knäckebröd och spenat med en pressad citron på. Klart !
 
 
 
Nu har jag precis skådat en otrolig solnedgång från mitt köksfönster!!!!!
 
 
Såklart kan ju inte en dålig Iphone bild göra det rättvisa dock....
 
Nu ska jag hoppa in i duschen för en uppfräschning. Ska även göra chokladfluff som man vispar av proteinpulver och mjölk att ställa in i kylen. Det blir att njuta av ikväll när min finaste kommer hem.
 
Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Veronika

Veronika heter jag och är 21 år. Följ min vardag som jag lever med min fästman i våran lägenhet i Stockholm. Jag bloggar om allt som faller mig in. Hoppas ni kommer trivas <3




RSS 2.0