Onsdag

Idag när jag gick till bussen kom jag på att jag hade lånat ut mitt busskort till malin dagen innan och alltså låg hemma. Jag hann inte vända hem innan så jag ringde malin för att kolla om hon kunde komma och lämna busskortet eller något men hon hann inte det. Så när jag kliver på bussen så har jag inte hunnit skicka iväg sms-biljett än som jag då får åka på istället.

Så jag säger till chauffören att jag måste bara vänta på att biljetten ska komma. Då får jag ett irriterat svar att det skulle jag ha gjort innan jag klev på bussen. Och jag svarar att jag tyvärr inte hann. Sen medans jag står där framme och väntar på att sms:et ska komma så frågar hon varför jag inte har något busskort och jag svarar då att jag har glömt det hemma. Då börjar hon klaga att Jag fattar inte huuur man kan glömma sitt busskort hemma??? Varför har man det inte bara i väskan heeela tiden?? Huuuur kan man vara så klantig??? Sen när jag visat biljetten och går för att sätta mig så säger hon: Och så tar du med dig ditt busskort imorgon!

Det kanske låter som att hon bara ville vara snäll och tyckte synd om mig som var tvungen att betala när jag egentligen hade ett busskort men sättet hon sa det på visade att hon inte alls brydde sig om mig! Kan hon inte bara vara nöjd att jag på något sätt betalar för min bussresa och hon ska väl strunta i om jag åker på busskort eller mobilen eller vad som helst? Ville bara slå till tanten!

Nu kommer säkert min kära mor hålla med den här tjurkärringen men de borde du inte mor .........
Nästan så jag ska lämna mitt busskort hemma imorrn bara för att, bläää på henne iaf!



Nu ska jag gå och lägga mig, har bara en lektion imorrn men gäller väl att orka upp till den iaf. Sovgott :) /frida


Kommentarer
Postat av: Mamma P

Synd att du inte har en snabbare syster...

2010-09-30 @ 07:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Veronika

Veronika heter jag och är 21 år. Följ min vardag som jag lever med min fästman i våran lägenhet i Stockholm. Jag bloggar om allt som faller mig in. Hoppas ni kommer trivas <3




RSS 2.0