En till natt på soffan....

.... Ja som det står så tillbringade jag en till natt på soffan inatt inte bara för Johannes skull utan för att jag under dagen inte hostat så överdrivet mycket men så fort jag låg i sängen och skulle sova så började det ju och SLUTADE ALDRIG. Låg där och hostade som en galning i 1 timme innan jag insåg att detta inte funkar. Så jag gick upp och googlade lite huskurer haha
 
Jag kokade varmt vatten och skärde ner rödlök i samt pressade citron i, det stod även att choklad kunde lindra hostan så tog fram en bit mörkchoklad. Sedan hämtade jag alla kuddar och mitt täcke från sängen och satte allt i soffan. Tog även en kökshandduk och blötte den med kall vatten. Sedan satte jag mig till rätta med kuddar bakom huvudet och ryggen så att jag kom upp och satt fast skönt liksom...och så drack jag vattnet och åt chokladen samt la den kalla halsduken runt halsen.
 
Det funkade !!! Alltså om ni någon gång har hosta så ligg för gudsskull inte ner, sitt upp och sov fast bekvämt så det känns som du ligger ner. Blev bara någon enstaka host men kunde sova/sittandes hela natten ifred. SKÖNT
 
 
Så det är mitt tips till er om ni får hosta under nätterna. Hur obekvämt det låter att sova på soffan så sover man faktiskt mer sittandes där än att ligga i sängen. Tummen upp för huskurer!
 
Idag har jag faktiskt städat lite och precis ätit mackor med stekt ägg samt en mandarin till lunch. Inte bra att inte äta lagad mat jag vet men är man sjuk så får man fuska.
 
Idag slutar iaf Johannes tidigt så är väll hemma snart. Den stackaren har börjat få ont i halsen.... Ska trycka ner ingefära och citron i hans mun samt möla ner massa te och vitamintillskott osv. Det kanske går att döda det nu innan det brytit ut helt liksom.
 
Annars så ska vi laga färsk tonfisk till middag idag. Kan fota och visa sen! Någon annan som äter/gillar färsk tonfisk eller är det bara den där malda burk varianten som duger?
 
Nu ska jag chilla vidare, sitter nyduschad i pyjamasbyxor. Härligt!
 
Imorgon blir det jobb igen. Börjar faktiskt känna mig friskare
 
pussssss
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Veronika

Veronika heter jag och är 21 år. Följ min vardag som jag lever med min fästman i våran lägenhet i Stockholm. Jag bloggar om allt som faller mig in. Hoppas ni kommer trivas <3




RSS 2.0